همه آنچه در مورد مبلمان کلاسیک فرانسوی و پیشینه آن باید بدانید!

توسط | جولای 8, 2020 | مبلمان استیل (سلطنتی) | 0 دیدگاه

مبلمان کلاسیک فرانسوی به طور کلی ساده، ظریف و با رنگ های خنثی است. مبل فرانسوی یکی از محبوب ترین سبک های مبلمان کلاسیک در سر تا سر جهان است. اغلب مبل های کلاسیک فرانسوی از سبک روکوکو الهام گرفته اند. در مورد سبک روکوکو در ادامه این مطلب بیشتر توضیح خواهیم داد. اگر قصد خرید مبلمان کلاسیک فرانسوی دارید یا در انتخاب آن دچار تردید شده اید این مطلب را تا انتها بخوانید و آگاهانه تصمیم بگیرید.

عکس های مبلمان این صفحه صرفا جهت ایده گرفتن بوده و جنبه نمایشی دارند. جهت مشاهده مبلمان تولید ویناچوب کاتالوگ مبلمان را از صفحه اصلی دانلود نمایید.

پیشینه مبلمان کلاسیک فرانسوی

مبلمان کلاسیک فرانسوی با دو نوع مبلمان پاریسی و مبلمان استانی شناخته می شود. مبلمان فرانسوی که اغلب در اطراف خود مشاهده می کنیم بیشتر از سبک استانی هستند. پیشینه مبلمان استیل فرانسوی از پاریس آغاز شد. که برای پادشاهان، اشراف زاده ها و ثروتمندان ساخته می شد. پس از آن استان های در اطراف پاریس مبادرت به ساخت مبلمانی کردند که طبقه متوسط هم بتوانند استفاده کنند. این مدل ها به مبلمان استانی معروف شدند.

مبلمان پاریسی

مبلمان پاریسی در پاریس ساخته می شد و فقط در خانه افراد رده بالا دیده میشد. عموم مردم توانایی خرید مبلمان پاریسی را نداشتند. مبلمان پاریسی بسیار پر زرق و برق و پرکار در قسمت فریم چوبی بودند. روکش های لاک و عاج فیل داشتند. برای ساختن این مبل ها از مرغوب ترین متریال ها استفاده شده است. و توسط بهترین صنعت گران فرانسوی ساخته می شد. برای همین قیمت مبل کلاسیک فرانسوی از نوع پاریسی بسیار بالا بود.

مبلمان کلاسیک فرانسوی

امروزه مبلمان اصیل پاریسی را فقط در موزه ها می توان دید! چون در حدود قرن هجده توسط علاقه مندان به این سبک جمع آوری شده و در موزه ها قرار گرفت. مبلمان استیل فرانسوی از نوع پاریسی در قرن نوزدهم و همزمان با انقلاب صنعتی دیگر تولید نشد. برای همین امروزه چیزی به نام مبلمان پاریسی وجود ندارد.

مبلمان استانی

مبلمان کلاسیک فرانسوی

پس از تولید مبلمان پاریسی، به تدریج در استان هایی چون اورلئان، لژه و لیون اقدام به تولید مبلمانی ساده تر و ارزان تر از مبلمان پاریسی نمودند. از همان موقع این مدل ها به مبلمان استانی مشهور شدند. تقریبا تمام مدل های مبلمان استیل فرانسوی که امروزه تولید می شوند از همان مبلمان استانی فرانسوی الهام گرفته اند. این گونه مدلها حکاکی های بسیار ساده تری دارند و کم حجم تر بودند. مبلمان استانی در فرانسه برای استفاده مردم عادی و در خانه های کوچک تر تولید شدند. قیمت مبل کلاسیک فرانسوی از نوع استانی بسیار ارزان تر و مناسب تر از مبلمان پاریسی بود.

بیشتر بخوانید
لوکس ترین مدل های مبلمان استیل طلایی 2024 در دکوراسیون های جذاب

سبک روکوکو چیست؟

مبلمان کلاسیک فرانسوی

روکوکو یک سبک هنری است که در فرانسه به وجود آمد. پیش از آن کاخ ها با سبک باروک تزئین می شدند. سبک باروک یک شکوه و جلال افراطی داشت و در ترکیب آن از رنگ های خنثی یا تیره استفاده می شد. سبک روکوکو در واقع واکنشی بود به سبک باروک و برای ایجاد فضایی باطراوت و سرزنده با رنگ های شاد مثل صورتی، آبی و سبز روشن به وجود آمد. این سبک با رشد طبقه متوسط در فرانسه آغاز شد و بعد مستقیم وارد صنعت مبلمان سازی شد. امروزه مبلمان کلاسیک فرانسوی در واقع همان مبلمان استانی فرانسه با سبک روکوکو است.

مشخصه های اصلی مبل استیل فرانسوی

به طور کلی سبک دکوراسیون فرانسوی شامل رنگ سفید در کنار رنگ های ملایم دیگر مثل خاکستری، آبی روشن یا بژ است. مبلمان استیل فرانسوی نیز از این قاعده مستثنی نیست. رنگ پارچه مبل استیل فرانسوی سفید یا خنثی است. گاهی طرح هایی از رنگ های ملایم در آن دیده می شود. کنده کاری های چوبی آن ساده و ظریف هستند. مبلمان کلاسیک فرانسوی راحت است و تکلف و تجمل مبل های سبک باروک یا پاریسی را ندارد. از مبل کلاسیک فرانسوی می توان در سالن های کوچک هم استفاده کرد. چون هم کوچک و سبک است و هم رنگ آن روشن است که باعث دلبازتر شدن فضا می شود.

مبلمان کلاسیک فرانسوی

پشتی مبل های فرانسوی معمولا صاف و بدون انحنا است. پشتی بعضی مدل های مبلمان کلاسیک فرانسوی توری است. میز عسلی و میز ناهارخوری فرانسوی از سنگ های مرغوب ساخته می شود. رنگ چوب مبل کلاسیک فرانسوی تیره یا قهوه ای سوخته است. پایه های مبل و صندلی فرانسوی عموما انحنا دارند و به شکل C یا S انگلیسی هستند. چیزهایی که گفتیم خصوصیات کلی و عمومی مبلمان کلاسیک فرانسوی هستند. اما این مدل مبل در طول قرن ها تغییرات زیادی کرده است.

قیمت مبل کلاسیک فرانسوی

در کشور ما ایران مبل کلاسیک فرانسوی در کارگاه های تولیدی مختلفی با کیفیت های متفاوت ساخته می شود. قیمت مبل کلاسیک فرانسوی در ایران بسته به متریال استفاده شده و کیفیت ساخت آن متفاوت دارد. به عنوان مثال مبل استیل فرانسوی با چوب ارزان قیمت و پارچه چینی ساخته می شود که قیمت ارزانی دارد. کنده کاری های این مبلها توسط دستگاه های CNC انجام می شود. اما مدل هایی از مبل کلاسیک فرانسوی هستند که با چوب راش گرجستان و پارچه ترک ساخته می شوند. منبت کاری های این مبل ها توسط دست انجام می شود و قیمت خیلی بالایی دارند.

به همین دلیل است که گاهی دو مدل مبل با ظاهر یکسان قیمت های متفاوتی دارند. چون ظاهر یکی است اما متریال آنها فرق دارد. شما می توانید بسته به بودجه خود و انتظاری که از کیفیت مبلمان دارید یکی از این تولید کننده ها را انتخاب کرده و مبلمان استیل فرانسوی مورد پسند خود را سفارش دهید.

بیشتر بخوانید
آشنایی با انواع مبل کلاسیک ،کدام نوع آن برای منزل شما مناسب تر است؟

آیا مبلمان کلاسیک فرانسوی برای منزل شما مناسب است؟

سبک مبلمان فرانسوی کلاسیک است. مبل فرانسوی نمایانگر فرهنگ و هنر اصیل اروپایی می باشد. بنابراین بهتر است از آن در دکوراسیون سبک کلاسیک استفاده شود. اگر طرفدار سبک مدرن هستید احتمالا مبل کلاسیک فرانسوی مناسب منزل شما نخواهد بود.

اگر به تجملات و وسایل تزئینی خیلی زیاد در دکوراسیون علاقه مند هستید از خرید مبل فرانسوی صرف نظر کنید. چون این مبلمان باید در یک فضای خلوت قرار بگیرد تا شکوه و زیبایی خود را نشان دهد.

اگر منزل شما کوچک است می توانید از چیدمان مبلمان کلاسیک فرانسوی لذت ببرید. اما تا می توانید مدل های ظریف تر و سبک تر آن را انتخاب کنید. رنگ آن را روشن در نظر بگیرید تا فضای منزل شما دلنشین تر و دلبازتر شود.

مبلمان کلاسیک فرانسوی

بهتر است مبلمان استیل فرانسوی را در دکوراسیون با رنگ روشن و ملایم بچینید. در دکوراسیون خود از وسایل تزئینی کم اما لوکس و نفیس استفاده کنید. آباژورهای پایه دار و پیکره ها و مجسمه های کلاسیک گزینه های خوبی برای هماهنگ شدن با مبلمان کلاسیک فرانسوی هستند.

دو مدل پرطرفدار مبل استیل فرانسوی

مبل فرانسوی در طرح های مختلفی تولید و عرضه می شود. دو مدل محبوب و بی نظیر آن مبل پشت تخت فرانسوی و مبل کویین فرانسوی است. در ادامه به بررسی این دو مدل می پردازیم. مدل پشت تخت و کویین معمولا در مبل های تک نفره تفاوت خود را نشان می دهند. بعضی از ست های مبل کلاسیک فرانسوی دارای مبل های تک نفره از هر دو مدل پشت تخت و کویین هستند. تفاوت مبل پشت تخت فرانسوی و مبل کویین فرانسوی در چیست؟

مبل پشت تخت فرانسوی

مبلمان کلاسیک فرانسوی

مبل پشت تخت فرانسوی همانطور که از نامش پیداست پشتی صاف با زاویه نود درجه دارد. این مدل بسیار رسمی بوده و برای مهمانی های مجلل استفاده می شود. دسته های آن چوبی و صاف و بدون انحنا است.

مبل کویین فرانسوی

مبلمان کلاسیک فرانسوی

مبل کویین فرانسوی کمی راحت تر از مبل پشت تخت فرانسوی است. پشتی آن نرم تر و راحت تر بوده و معمولا کمی انحنا دارد. دو طرف پشتی مبل کویین فرانسوی حفاظ هایی وجود دارد که تا پایین می رود. دسته مبل کویین فرانسوی پارچه ای و قوس دار است. مبل کویین فرانسوی یکی از شیک ترین مدل های مبلمان کلاسیک فرانسوی است.

شرکت ویناچوب تولید کننده انواع مبلمان استیل، کلاسیک و راحتی در شهر قم است. ویناچوب امکان ارسال مبلمان به سراسر کشور را دارد. جهت مشاهده انواع مبلمان استیل و راحتی به نمایشگاه مبلمان ویناچوب سر بزنید.

سوالی دارید? چت از طریق واتساپ